Ga door naar hoofdcontent
NieuwsGIN, met nadruk op de N

GIN, met nadruk op de N

Vrijdag 17 september 2021

Geen reizen en toch een wereldwijde exposure. 1.300 deelnemers uit 110 landen, een unieke kans om zonder reizen toch aanwezig te zijn op een groot event. Diverse Nederlandse organisaties hebben deze gelegenheid benut om projecten en kennis en kunde te delen met het internationale publiek. Vanuit het buitenland is er altijd een grote interesse in onze innovatieve en praktische aanpak, zowel technisch als organisatorisch. Toch hadden we als GIN verwacht dat meer Nederlandse organisaties gebruik zouden maken van deze kans om zich internationaal te profileren.

In het technische programma waren er naast de reguliere presentaties ook mooie sessies gecreëerd om als sponsor meer exposure te kunnen krijgen in sessies waar de Nederlandse kennis en kunde centraal stond. De organiserende partijen waren uiteraard als sponsor aanwezig, evenals de gemeenten Rotterdam en Den Haag, GEO-ICT Training Center, CapGemini, RVO, HAS Den Bosch en HERE. We vinden het jammer dat we als GIN te weinig bedrijven hebben kunnen stimuleren om mee te doen. Ondanks de (thuiswerk)maatregelen, hebben we ons best gedaan actief de organisaties op te zoeken en in gesprek te gaan over de kansen die FIG2021 biedt. Veel van onze GIN-achterban voert internationaal werk uit. Zeker in de doelgebieden waar we in dit congres specifiek bij stil hebben gestaan. Als GIN willen we daar van leren, maar graag met onze leden en betrokken organisaties.

In de toekomst zullen steeds vaker digitale evenementen plaatsvinden. Dat is efficiënt: alleen effectieve tijdsbesteding aan het evenement zelf, geen reis- en verblijfskosten, en het draagt bij aan duurzaamheid. Dat betekent ook dat er anders gekeken zal moeten worden naar exposure voor organisaties tijdens een event. Dat is niet meer zoals vroeger met een fysieke stand. Maar er zijn zeker andere manieren te bedenken. Namens GIN daag ik de geo-bedrijven in Nederland uit om na te denken hoe dit samen beter kunnen ontwikkelen, en hoe we onze sector ook internationaal goed op de kaart zetten. kaart
zetten.